כל מה שחובה לדעת לפני ביקור בארמון בקינגהאם בלונדון | Buckingham Palace

תוכן עניינים

ארמון בקינגהאם (Buckingham Palace) הוא ארמון המלוכה הבריטי בלונדון.
הוא נמצא בחלקה הדרומי ומשמש כמשכנה הרשמי של המלכה אליזבת’ השנייה. יחד עם כיכר ויקטוריה הסמוך. הארמון מושך אליו עשרות אלפי תיירים בשנה, מאז נפתח לציבור בשנת 1993. כדי לקבל פרופורציות על עושרה של המלכה ועל גודלו האמיתי של הארמון – בעת ביקורכם רק 18 מתוך 600 חדרי הארמון פתוחים לקהל, ורק 100 מתוך 7,000 ציורי השמן של המלכה מוצגים לראווה עבור המבקרים. וזהו רק אחד מבתיה של המלכה.

ההיסטוריה של ארמון בקינגהאם

ארמון בקינגהאם נבנה במקורו עבור ג’ון שפילד, הדוכס הראשון מבקינגהאם, בשנת 1703. בשנת 1762 נרכש המבנה על ידי המלך ג’ורג’ השלישי, שהרחיב והגדיל אותו. בשנת 1837 הפך הארמון לארמון העיקרי של בית המלוכה הבריטי, והתגוררה בו המלכה ויקטוריה.

ארמון בקינגהאם

הפיכת הארמון בלונדון לאתר מבקרים

ב-1992 כשטירת ווינדזור נשרפה המלכה הייתה צריכה לממן את שיפוצו של ארמון בקינגהאם ולכן החליטה לאפשר ביקור בארמון בקניגהאם תמורת תשלום שיממן את השיפוצים.
בסיום השיפוצים היו בארמון 19 חדרי אירוח ממלכתיים, 52 חדרי שינה מלכותיים, 188 חדרי שינה למשרתים, 92 משרדים ו-78 חדרי אמבטיה.

מה רואים בארמון בקינגהאם?

במתחם ארמון בקינגהאם תוכלו לבקר בחדרי הארמון הרשמיים והחצי רשמים, ולחזות בגלריית המלכה ובאורוות המלכה, כאשר כל אחת מאטרקציות אלו היא אתר בפני עצמו (ניתן לקנות כרטיס משולב).

אטרקציה נוספת המושכת את התיירים מכל העולם הוא טקס החלפת המשמרות בכניסה של ארמון בקינגהאם . הביקור כולל בין השאר ביקור בגני הארמון ובחלק קטן מהחדרים שבו. בקומת הארמון הראשונה (או הקומה הרשמית), תוכלו לראות כמה חלקים מדהימים, כמו גני הארמון, החדרים הראשיים,
חדרי האירוח המקושטים וחדרי הכתר.

כבר בכניסה לארמון תוכלו לראות את אולם הכניסה המפואר ואת המדרגות עם המעקה המוזהב. בקצה תוכלו לראות את התקרה השקופה שמכניסה את האור לארמון.
ליד תוכלו לראות את חדר המשמר ועמדת השומרים של הארמון, שהוא אחד החדרים היפים בארמון. אולי הנקודה החשובה של הסיור היא צפייה באולם הכס המלכותי. באולם זה בו תראו את כס המלכות של המלכה והנסיך פיליפ, תוכלו להיחשף לחדר האירוח הראשי של המלכה ולצפות בציורים המתארים את מלחמת השושנים מהמאה ה-15.

האורוות המלכותיות

בסמוך לארמון תוכלו לצפות באורוות המלכותיות (Royal Mews),
בעבר הן שימשו כאורוות של בית המלוכה הבריטי ומאז ראשית המאה ה-19 ממוקמות האורוות המלכותיות בארמון בקינגהאם.
כיום האורוות הן מוזיאון הפתוח לקהל הרחב.היום תוכלו לראות באורוות את כרכרות בית המלוכה שעדיין משמשות את משפחת המלוכה באירועים חשובים (חתונה, הכתרה, מושב פתיחה של הפרלמנט וכו’). הכרכרה המפורסמת מכולן היא הכרכרה המוזהבת של המלכה (שהמלכה ויקטוריה התלוננה שהיא מגמדת אותה בגלל גודלה העצום).
תוכלו לראות באורוות גם את כרכרת הזכוכית שמשמשת לכלות המלכותיות,
את מכוניות השרד של בית המלוכה וכ-30 סוסים אצילים שמשמשים למשיכת העגלות של המלכה.

החלפת המשמרות

חילופי המשמרות של ארמום בקינגהאם הוא אחד מה״אטרקציות בלונדון״ שמושכות אליה תיירים בכל ימות השנה, בבוקר (בסביבות 11:30…) המתרחשות כל יום בקיץ ויום כן יום לא בחורף הם הזמן העמוס ביותר לראות את הארמון מבחוץ ובחינם.

השומרים שייכים למספר יחידות צבאיות הכפופות באופן מסורתי למלכה ומייצגות חלקים שונים של אנגליה והאימפריה הבריטית. הם לבושים במדי צבא בריטי מסורתיים אשר אינם בשימוש מזה כמעט מאה שנים.
הנוצה שעל ראשם וסוג הכובע והלבוש מלמדים על היחידה אליה הם משתייכים (בדומה לכומתה הצה”לית). את פירוט היחידות השונות ואת סמלי לבושם תוכלו לראות בשילוט הסמוך.
הצעדה נמשכת כחצי שעה ומלווה בתזמורת, ממליצים לכם להיות שם שזה קורא, מחזה שלא רואים בכל יום.

מה שתיארתי לכם כאן הוא בקטנה ממה שתעברו אם תקחו סיור בארמון,
אין ספק שאם ייצא לכם אי פעם להיות בלונדון, הארמון המלכותי פשוט חובה!
(לחץ כאן לעוד אתר שהמומחים שלנו ממליצים לך להיות אם אתה בלונדון).

המלצות לונדוני על ארמון בקינגהאם

  • המלצה שלנו – לא למהר להיכנס.
    המחיר יקר ולמרות שהארמון יפה גם מבפנים החלק המרשים נמצא בחוץ (כולל החלפת המשמרות).
  • תכננו את הביקור באתרי הארמון כך: הסיור בחדרים אורך שעה וחצי-שעתיים, ההמתנה בתור אורכת 20-40 דקות והסיור באורוות ובגלריה אורך כשעה נוספת (בכל אחד מהם בנפרד).
    אם ברצונכם להיכנס בכל זאת, חישבו על הזמנת כרטיס מראש שמאפשר לכם להיכנס לארמון ללא תור ועם הדרכה.
    הוא עולה יותר כסף אבל חוסך זמן רב בתקופות התיירות.
  • לא מומלץ להתקרב לארמון עם רכב. אין חנייה, פקוק ואין הצדקה עצה זאת נכונה לכל העיר לונדון.
  • להגיע להחלפת המשמרות מוקדם (בחודשי התיירות לפחות חצי שעה קודם אם רוצים לראות משהו בין כל הקהל שמגיע יחד עמכם).
  • כדאי מאוד לשלב את הביקור באתרי הארמון עם פארק סנט ג’יימס
    למי שמעוניין להכיר את האזור לעומק אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית.
רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

הצטרפו כדי לקבל את החדשות הכי חמות על לונדון

הצטרפו לקהילת לונדוני כדי לקבל את הטיפים החמים ביותר שרק המקומים בלונדון יודעים

לונדוני חברך הטוב בלונדון