מה אפשר לראות בהגלריה לאומנות בלונדון | The National Gallery

תוכן עניינים

חובבי האומנות וגם אלו שלא, לא יוכלו לסיים את סיורם באתרי האמנות של לונדון בלי לבקר ב הגלריה לאומנות בלונדון (National Gallery).
הגלריה הינה אחת ממוזיאוני האמנות המפורסמים והגדולים שקיימים בעולם. הגלריה, שנמצאת בכיכר טרפלגר, מציגה כ-2,300 יצירות אמנות מהמאה ה-13 ועד  אי שם בסוף המאה ה-19.

יחד עם הטייט מודרן, ועוד מוזיאונים רבים שפרוסים בעיר, המקום הופך את לונדון לאחת מערי האמנות החשובות של אירופה.

 

ההיסטוריה של הגלריה לאומנות בלונדון

בעקבות התפתחות האומנות בקרב מדינות אחרות באירופה, רצתה בריטניה להקים מוזיאון אמנות משל עצמה.
אמנם רק בסוף המאה ה-19, די מאוחר יחסית נפתח לציבור הרחב הגלריה הלאומית לאומנות בלונדון שהייתה הראשונה, אשר נועדה על מנת לתרום לחינוך לאהבה ולהערכה של אמנות הציור של נתיני הממלכה הבריטית ושאר אזרחי העולם.

תחילת פעולתו של הגלריה לאומנות בלונדון, החיל המקום 36 ציורים שרכשה ממשלת בריטניה מהבנקאי ג'ון ג'וליוס אנגרשטיין.
במשך השנים האוסף הרבה לגדול והמימון היו בעיקר תרומות מחובבים בעלי ממון.
כיום, מוצג אוסף אדיר המכיל כ- 2,300 יצירות אמנות שנוצרו בתקופות שבין המאה ה-13 לשלהי המאה ה-19.

מה רואים – הגלריה לאומנות בלונדון

הגלריה בנויה מחדרים רבים, המחולקים ומסודרים על בסיס כרונולוגי. מבין היצירות המרהיבות המוצגות באולמות הגלריה הלאומית יוכלו המבקרים למצוא את דיוקן האפיפיור יוליוס השני, המדונה של הציפורניים, הצליבה של רפאל, ונוס במארס של בוטיצ'לי וההורדה אל הקבר ומדונת מנצ'סטר של מיכאלאנג'לו, משתה בלשצר של רמברנדט, החמניות של ואן גוך ועוד יצירות אומנות רבות ידועות שתמצאו במקום.

לסיכום, לכל חובבי האמנות וגם אלו שקצת פחות, גלריות בלונדון ובמיוחד הגלריה לאומנות בלונדון , היא מקום מרכזי בבריטניה ובעולם בתחום היצירות. הגלריה הלאומית המרתקת הזו תציע לכם הצצה אל אלפי היצירות המופלאות ביותר של כל הזמנים.

הגלריה לאומנות בלונדון – שעות פתיחה

  • ראשון עד חמישי 10:00-18:00.
  • בימי שישי פתוח עד 21:00.
  • בימי שבת פתוח מ10:00-18:00
  • כדי להיות הכי מעודכנים לגבי אירועים חשובים בזמן שאתם מגיעים, שינויים וגלריות מיוחדות אנו ממליצים לבקר באתר הראשי של המקום(ראה קישור).

המלצות לונדוני על הגלריה הלאומית לאומנות בלונדון

  • בגלל היות הגלריה הלאומית בלונדון עצומה עם המון מוצגים ולא כולם תמיד הכי מעניינים את "התייר הממוצע", תוכלו למצוא במוזיאון סיורים מודרכים חינמיים, שווה להצטרף אליהם (יוצאים בכל יום בשעה 11:30).
    למעדיפים ישנם גם מדריכים קוליים ב-3.5 פאונד.
  • בקומה הנמוכה ביותר של הגלריה (קומה 0) קיימת מערכת שתתן לכם את האופציה למצוא את הציורים אותם הוא מחפש (כולל חלוקה לפי תקופות, שם הציור ושם האמן), אלו נועדו פחות בשביל "התייר הממוצע" אלא בשביל אנשים שבאו למוזיאון עם מטרות ספציפיות לראות מוצגים ספציפיים בלי לשרוף את כל היום בחיפושים בתוך המוזיאון, כמו כן, תוכלו ללמוד על הציורים בצורה דיגיטלית.
  • יתר על המערכת הממוחשבת שהמאפשרת למצוא מוצגים ספציפיים, בכניסה לגלריה מחלקים מפה נוחה שתעזור לכם להגיע לאזורים ומוצגים. אדרבא, על מפה זו מסומנות 30 היצירות החשובות של הגלריה, למי שלא יודע להגיד אילו יצירות הוא הכי מעדיף וכמובן איך להגיע אליהן.
  • כרגיל כמו שאר הכתבות בלונדוני אנו ממליצים  להגיע לגלריה הממוקמת במרכז לונדון באמצעות הטיוב.
    למבקשים להגיע למוזיאון עם רכב, ישנם מספר מגרשי חניה הסמוכים לגלריה. ישנה גם תחנת עגינה לסירה על התמזה סמוך לגלריה.
  • האתר מתאים לילדים, אך מכל האטרקציות המרובות בלונדון, והמוזיאונים שדואגים להפעיל ילדים, דווקא הגלריה הלאומית לאמנות עשויה לשעמם אותם אם אחרי זמן מה לא יימצאו עניין במוצגים. אפשר לאתגר אותם במשחקים כמו להעתיק ציורים שהם אוהבים, ולספר את הסיפורים מאחורי המוצגים שהם רואים. אבל בכללי, כדאי לתכנן סיור קצר יותרעם ילדים של כמה מוצגים עיקריים בלי לחפור בכל אגפי המוזיאון.
  • באזור של הגלריה, מדי פעם יש מופעים באירועים ספציפיים.
    חלקם מתוכננים כמו הדלקת עץ האשוח כל חג מולד ופסטיבלים שונים, וחלקם אינם מתוכננים כמו הפגנות ומחאות המתקיימות בכיכר ובכללי בכל לונדון.
  • המחיר: חינם למעט תשלום לתצוגות מיוחדות, אם אתם חובבי אומנות, עדיין לגמרי תוכלו להסתפק בהצע שיש לתערוכות החינמיות לתת לכן, הקונספט יהיה לכם ברור מהר מאוד, לתערוכות מיוחדות מומלץ לבדוק באתר הראשי של המקום
רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

הצטרפו כדי לקבל את החדשות הכי חמות על לונדון

הצטרפו לקהילת לונדוני כדי לקבל את הטיפים החמים ביותר שרק המקומים בלונדון יודעים

לונדוני חברך הטוב בלונדון