הכל על מוזיאון המלחמה של צ'רצ'יל | Churchill War Rooms

תוכן עניינים

מוזיאון המלחמה של צ'רצ'יל מתאר את היסטוריית מלחמת העולם השנייה מהצד הבריטי, בו ספגה לונדון הפצצות רבות מהגרמנים.
המוזיאון מעניק הצצה לחמ”ל הבריטי ולאזור המגורים של מנהיג בריטניה באותה תקופה, ווינסטון צ’רצ’יל, שהפך להיות סמל להגנה קשיחה בימי מלחמה ומשבר.

ההיסטוריה של
מוזיאון המלחמה של צ'רצ'יל

מרתפי הבניין של מוזיאון המלחמה של צ'רצ'יל המקורי שופצו בשנת 1938 קודם לתחילת מלחמת העולם השנייה על מנת להפכם למצודה צבאית. בשל פגיעותם הרבה ננטשו חדרי המלחמה מיד לאחר המלחמה, וכמעט דבר לא הוצא מהם. ב-1984 הפכו למוזיאון המנוהל על ידי מוזיאון המלחמה האימפריאלי.

הדמות המרכזית של המוזיאון ווינסטון צ'רצ'יל שהיה ראש ממשלת בריטניה בתקופת מלחמת העולם השנייה הפך להיות אחת הדמיות המוכרות בהיסטוריה.
במלחמת העולם השנייה זכור צ’רצ’יל בנאומיו לאומה הבריטית אותם היה נושא ממרתפי הבונקרים של בעלות הברית בלונדון.
המוזיאון מכיל כעשרים חדרים שונים בהם התקיימו כל ישיבות הקבינט, התדרוכים, המפות, הערכות המצב הבריטיות וכמובן הנאומים לאומה שנחרטו בין דפי ההיסטוריה העולמית. בין החדרים ניתן אף למצוא את חדר השינה של צ’רצ’יל.
בסוף המלחמה נעזבו החדרים ונאטמו עד שהוחלט לפתוח אותם מחדש לציבור כמוזיאון המנציח את הניצחון הגדול של בריטניה במלחמת העולם השנייה.

מה רואים
מוזיאון המלחמה של צ'רצ'יל

  • המוזיאון מחולק לכמה חלקים ומלווה במדריך קולי הכלול במחיר כרטיס הכניסה.
  • בחלקו הראשון תוכלו להיחשף לחמ”ל הבריטי, כולל מפות הקרבות ההיסטוריים, ציוד הקשר, בית החולים ששימש את חדר המלחמה וכדומה.
  • בחלק השני תוכלו להיחשף לחדרי קבלת ההחלטות של הממשל ואנשי הביטחון.
  • חלק נוסף ומרתק בפני עצמו הוא החלק בו ניתן לראות את צורת חייו של צ’רצ’יל ובני משפחתו בעת ימי ההפצצות.
    סיפור חייו של סר וינסטון צ'רצ'יל מרתק ומסקרן. בעזרת מצגות אינטראקטיביות תוכלו לצפות באיש שכונה "הבולדוג הבריטי" עושה את כל הדרך עד לראשות ממשלת אנגליה. בין המצגות תמצית מנאומיו המתלהמים.
    בנוסף לחייו הפוליטים, תוכלו להתרשם גם מוינסטון צ'רצ'יל הילד. ולהביט אל אחד מציוריו הראשונים. כמו גם, לעיין במכתבים שכתב לאישתו.
  • חלק אחר של המוזיאון הוא חלק המנציח את אישיותו של המנהיג הנערץ. צריך לומר שכמו מוזיאונים אחרים בעולם המוקדשים למנהיגים שהפכו לסמל הוא די מעוות את ההיסטוריה (כפי שצ’רצ’יל עשה בעצמו כשכתב את ספרי הזכרונות שלו על המלחמה).

חשוב בסיור – הבונקר של צ'רצ'יל

כאמור, מוזיאון צ'רצ'יל מאפשר לחוות את החיים בבונקר בזמן מלחמת העולם השניה. דרך סדרת מוצגים הכוללים סיפורים, מסמכים, וראיונות תוכלו ללמוד על החוויות והדילמות שעמדו בפני צ'רצ'יל ובני דורו. החשש בפני כיבוש אירופה על ידי גרמניה, תכנון מתקפת בעלות הברית ומעטפת הסודיות שאפפה את ההתקפה.

הזמן כרטיסים מראש לחדרי המלחמה של צ'רצ'יל 

מוזיאון המלחמה של צ'רצ'יל שעות פתיחה

כל יום 9:30-18:30
למידע נוסף ומעודכן יותר אנו ממליצים לכם לבדוק באתר Get Your Guide.

המלצות לונדוני מוזיאון המלחמה של צ'רצ'יל

  • אנו ממליצים לחבר את הביקור מוזיאון המלחמה של צ'רצ'יל עם סיור באזור ווסטמינסטר.
  • מדובר באתר המומלץ בעיקר למי שמתעניין במלחמת העולם השניה – לשאר התיירים החוויה מהנה אך היא לא בגדר חובה.
  • יש אפשרות לסיור מודרך באתר, בתיאום מראש.
  • מומלץ להזמין כרטיסים מראש באתר ולחסוך עמידה בקופות ולקבל הנחה על הכרטיסים. שימו לב כי ישנם שני תעריפים לכרטיסים – אחד מגלם בתוכו גם תרומה והשני לא, לידיעתם ולשיקולכם.
  • ילדים עד גיל 5 נכנסים בחינם. ילדים מגיל 5 עד 15, אנשים מוגבלי תנועה, סטודנטים ופנסיונרים מעל גיל 60 זכאים להנחה. כמו כן יש כרטיסים מיוחדים למשפחות במגוון הרכבים ובמחירים משתלמים.
  • דרך ההגעה המומלצת למוזיאון היא באמצעות הטיוב. גם למי שמדיע לעיר עם רכב שכור לא מומלץ להגיע לאזור עם רכב פרטי (האזור עמוס, פקוק וקשה למצוא בו חניה – כלל שנכון לכל מרכז לונדון, ראה מידע נוסף תחת השכרת רכב בלונדון).
  • על לינה באזור: אזור מוזיאון צ’רציל כמו כל אזור ווסטמינסטר הוא המרכז של העיר לונדון הוא כולל כמה מהאזורים המרכזיים והיפים של העיר שבראשם ארמון בקינגהם. למרות היותו מרכזי ונגיש מאוד – היותו המרכז של הממלכה הבריטית הוא משלב עם מרכזיות זו גם יוקרתיות וסקס אפיל לצד קרבה לפארקים המלכותיים של לונדון. למרכזיות וליקרותיות הזו יש מחיר והמלונות כאן יקרים יותר מאזורים אחרים בלונדון.
רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

הצטרפו כדי לקבל את החדשות הכי חמות על לונדון

הצטרפו לקהילת לונדוני כדי לקבל את הטיפים החמים ביותר שרק המקומים בלונדון יודעים

לונדוני חברך הטוב בלונדון