הכל על מוזיאון ויקטוריה ואלברט | Victoria And Albert Museum

תוכן עניינים

מוזיאון ויקטוריה ואלברט המכונה גם V&A שוכן במערב לונדון, מקור שמו של המוזיאון בא מהמלכה ויקטוריה והנסיך אלברט, המוזיאון הינו המוזיאון הגדול בעולם לאומנות ועיצוב ואטרקציה תיירותית שבהחלט כדאי לקרוא עליה עוד.

ההיסטוריה של
מוזיאון ויקטוריה ואלברט

תחילה שהוקם המוזיאון, הוא נקרא 'מוזיאון דרום קנגיסטון'.
בעקבות תערוכות גדולות במקום שערכו המלכה ויקטוריה והנסיך אלברט שונה שם המוזיאון ל'מוזיאון ויקטוריה ואלברט' בשנת 1899.

המוזיאון הפך במהרה לחוויה תיירותית בזכות גודלו העצום(כדי להבין כמה גדול המוזיאון – הוא מכיל 145 גלריות ששטחן משתרע על 45,000 מ"ר ומוצגים בו למעלה מארבעה מיליון מוצגים).
בנוסף, היותו חינם למבקרים הביא אותו להיות אחד המוזיאונים החשובים בלונדון(ראה מוזיאונים בלונדון), ואטרקציה שמושכת תיירים.

מה רואים במוזיאון ויקטוריה ואלברט?

אולמות המוזיאון כוללים יצירות אומנות שונות ומיוחדות כמו:
האולם היפני, האולם האיסלאמי, אולם הרנסאנס ועוד… וכל אחד מהם כולל מוצגים שונים כמו פסלים, שטיחים וכל יצירת אומנות שתוכלו לעלות בדמיונכם.

במוזיאון שתי חצרות מקורות הקרויות "חצרות היציקות", ובהן מוצגות יציקות גבס של פסלים, אפריזים וארונות קבורה בגודל טבעי. המפורסמת מבין היציקות היא עמוד טראיאנוס שנחתך לשתי יציקות עמוד בשל גובהו.
מטרת הבאת יציקות הגבס ללונדון הייתה שאמנים אנגליים ילמדו מיציקות של מבנים ופסלים אלה (רובם מרומא ומיוון) וכך מוצרים המיוצרים באנגליה יושפעו מן האמנות הקלאסית.

בין המדינות שיצירותן נמצאות במוזיאון יש את: איטליה, בריטניה(מן הסתם), מדינות אירופה אחרות ואפילו מסין ומדינות המזרח!
יצירת האומנות הנמצאת במוזיאון וכנראה הכי קרובה לנו היא יצירה של האומן מיכאלאנג'לו ובה פסל של לא אחר מדוד המלך.

יתר על כן, לאלו מכן שמתעניינים באופנה יש במוזיאון תערוכת תכשיטים ואזור האופנה בימי הביניים.

אם תרצו פרטים נוספים על מה אפשר לראות במקום, תעיינו במפה הדיגיטלית של המקום.

מוזיאון ויקטוריה ואלברט –
שעות פתיחה

המקום פתוח כל יום(גם בימי ראשון כשרוב האטרקציות סגורות).

  • ראשון – חמישי: 10:00-17:45
  • שישי: 10:00-22:00
  • שבת: 10:00-17:45

מפעם לפעם קיימים שינויים בהתאם לאירועים מסויימים,
כדי להיות הכי מעודכנים אנחנו ממליצים לבקר באתר של Get Your Guide.

המלצות לונדוני
מוזיאון ויקטוריה ואלברט

  • כמו שהמלצנו בכתבות אחרות שלנו על קריית המזיאונים, לדעתנו השילוב הכי טוב אם בחרתם לבקר במוזיראון ויקטוריה ואלברט היא לבקר את שאר המוזיאונים בקריית המוזיאונים(רא מידע על מוזיאון המדע ומוזיאון ההיסטוריה של הטבע)
  • בניגוד למוזיאונים אחרים, במוזיאון ויקטוריה ואלברט אפשר אשכרה לבלות בו יום שלם ולהנות מכל ההיצע שבו, למרות שאם אתם לא מכורים לאומנות אתם תוכלו למצות את המוזיאון בשעתיים ולהמשיך ליעד הבא.
  • בגלל ההיצע הגדול והזמן הקטן שלכם במוזיאון אנחנו ממליצים לקבוע מראש איזה אזורים אתם רוצים לראות במוזיאון, ואם אין לכם כוח לפתוח עכשיו את מפת המוזיאון ולהתחיל להתייעץ עם המשפחה, אנחנוממליצים לכם לקחת את אחד מהסיורים שיוצאים מ10:30-15:30 שגם הם כמו המוזיאון – ללא תשלום.
  • אם המטרה שלכם היא למצות את המוזיאון תצטרכו לבוא יותר מפעם אחת.
  • למי שמתעניין באמנות הייחודית של לונדון, אנו ממליצים לקרוא לא רק על המוזיאונים הסגורים של העיר, אלא גם על הסיור בעברית בשכונת שורדיץ' המתמקד באמנות הרחוב הייחודית של האזור, ועל סיור האומנות הפתוח שיש באזור הסוהו (סיור באנגלית).
  • שימו לב כי אין כניסה עם תיקים או חפצים גדולים, אומנם במקום קיימת שמירת חפצים אך לא ניתן להפקיד בה תיקים גדולים כך שעדיף שתשאירו אותם מראש במלון.
  • כיוון שהמוזיאון עצמו לא מתאים בכל אגפיו לילדים, בכל זאת יש שם פסל של דוד עם איבר מינו בחוץ ועוד יצירות שילדים לא תמיד יבינו.
    המוזיאון ניסה להתאים את עצמו למשפחות נוצר אגף הילדים בתוכו יצירות אמנות ועיצובים הקשורים בילדים וילדות. וכמו כל המקום, גם הכניסה לאגף הינה חינם, יתר על זאת, באזור המסעדה יש מנות מוזלות לילדים והפעלות מיוחדות.
  • אין חנייה קרוב למוזיאון, כך שלמי שתכנן להשכיר רכב בלונדון (אופציה לא מומלצת למתיירים בפעם הראשונה בלונדון) שישאיר את הרכב במלון ויבוא בטיוב, באוטובוס או באופניים. ישנה חניית אופניים צמודה למוזיאון.
  • מחיר: הכניסה למוזיאון כאמור בחינם – מה שמושך המון תיירים, תשתדלו להגיע בשעות שהעומס יורד, כל האגפים הם חינם למעט תערוכות מתחלפות, אשר הכניסה אליהן היא בתוספת תשלום.
רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

הצטרפו כדי לקבל את החדשות הכי חמות על לונדון

הצטרפו לקהילת לונדוני כדי לקבל את הטיפים החמים ביותר שרק המקומים בלונדון יודעים

לונדוני חברך הטוב בלונדון