כל מה שצריך לדעת לפני ביקור במוזיאון טייט מודרן בלונדון | Tate Modern Gallery

תוכן עניינים

מוזיאון טייט מודרן לאמנות בלונדון הוא חצי מגלריית טייט המחולקת למוזיאון טייט מודרן ומוזיאון הטייט בריטן. גלריית טייט נחשבת לגלריה הלאומית לאמנות מודרנית של בריטניה.

ההיסטוריה של מוזיאון טייט מודרן

מוזיאון הטייט מודרן היה ממוקם בעבר בתחנת הכוח של בנקסייד, שנסגרה בשנת 1981, ונפתח מחדש כגלריה במאי 2000. השם טייט מייצג מגוון רחב של מוזיאונים לאמנות מודרנית, הפרוסים ברחבי בריטניה.

ביוני 2016 נחנך אגף חדש מצידו הדרומי של המוזיאון הכולל מבנה חדש, בעל עשר קומות, שגובהו 65 מטרים ובראשו מרפסת תצפית. המבנה הגדיל את שטח התצוגה הכולל והפך את מוזיאון הטייט מודרן ל"איצטדיון" האמנות המודרנית הגדול בעולם.

המבנה נבנה מעל מרתף תת-קרקעי שבו היו מכלי הדלק של תחנת הכוח של בנקסייד, שמעליו היה מבנה של תחנת משנה שעדיין הייתה בשימוש.
תחנת המשנה נסגרה ונהרסה אך המרתף נשמר כחלל להופעות.
עלות הכוללת של הפרויקט ההרחבה הגיעה לכ-260 מיליון ליש"ט.

מה רואים במוזיאון טייט מודרן בלונדון

בקומה הראשונה של המבנה ניצב אולם גדול אשר שימש את הטורבינה של תחנת הכוח. אולם זה, המכונה "אולם הטורבינה" (The Turbine Hall) מאפשר הצגת יצירות רחבות ממדים.

במוזיאון ניתן לראות כמה מהתערוכות הקבועות החינמיות המומלצות של לונדון, שנחשבות לתצוגות המעניינות ביותר של יצירות מודרניות.
בין האומנים המוצגים בטייט מודרן תוכלו למצוא דמויות מוכרות למבינים בעולם האומנות. מלבד אומני ענק, מקדישה הגלריה מקום גם לאמנים חדשים ונותנת הזדמנות לאמנים מבטיחים.

גלריית הטייט נחשבת לאחת המובילות באמנות של המאה ה-21.כבר בכניסה תתקלו במגלשות הכסופות שחוסכות זמן המתנה למעלית או ירידה במדרגות ואפשר להתגלש איתן מהקומה בה אתם נמצאים לקומה התחתונה, כמו כן, המקום מאוד מנס להתאים את עצמו לילדים.

התערוכות המתחלפות בגלריה יוצאות דופן, אפשר להתעדכן באתר הראשי של המקום האם ואיזה תערוכות יש ביום או בתקופת הזמן בה אתם נמצאים, רוב התערוכות הענקיות המוצגות ב”אולם הטרובינה”

מוזיאון טייט מודרן בלונדון – שעות פתיחה

המלצות לונדוני מוזיאון טייט מודרן

  • הדרך הטובה  ביותר להגיע למוזיאון מהיר וחלק היא באמצעות טיוב. ישנה אפשרות להתנייד בין חלקי מוזיאון הטייט בסירה, אופציה נחמדה ביותר שמומלץ כדי להנות יותר מהחוויה(הסירה יוצאת כל 40 דק’ ונחשבת מהירה כמו הטיוב, הנה קצת מידע על שייט על גבי נהר התמזה באתר הראשי שלנו). בנוסף, לאלו הספורטיבייים יותר, כידוע לונדון הינה עיר טובה לרכיבות אופניים, וגם לטייט נוח מאוד להגיע  עם אופניים (יש מעגן סמוך למוזיאון).
  • מומלץ לשלב ביקור במוזיאון באותו היום עם אתרים נוספים הנמצאים בקרבת מקום בשביל למנוע בזבוטז זמן כמו לדוגמה, מצודת לונדון (London Bridge) או לחילופין צאו לסיבוב בשוק האוכל שוק בורו\קמדן (Borough Market).
  • לא להתקרב עם רכב פרטי או עם רכב בכללי. כמו שאר לונדון שפקוקה ועמוסה, כך גם המוזיאון(וכל האזור), גם אין חנייה וגם יש פקקים(גם מונית תהיה יקרה)
  • המוזיאון פתוח בסופשיפ עד שעה מאוחרת יחסית של כ 22:00 בלילה. הביקור במוזיאון בשעות הלילה נחשב לבילוי מועדף על צעירים ומביני עניין בתחום האמנות המודרנית.
  • כמו מוזיאונים רבים בלונדון הכניסה לתערוכות הקבועות בטייט מודרן היא חינם. התייר הממוצע, לא צריך יותר מזה בגלל שהמקום ענק וגם רק בתערוכות הרגילות אפשר לשרוף יום שלם. מי שבכל זאת מוצא עצמו מעוניין לצפות בתערוכות המתחלפות, בהן הכניסה בתשלום – אפשר למצוא את המידע על התערוכות השונות כאן.
  • למרות שהרעיון שלו נשמע משעמם לרוב האנשים, מדובר באחד מאתרי החובה בלונדון ביחד עם אתרים נוספים כמו ארמון בקינגהאם ומוזיאון מאדאם טוסו לדוגמה. אל תפספסו ביקור!
  • באופן כללי המוזיאון מנסה לעודד הגעה של ילדים, ישנם הפעלות שונות של ילדים במוזיאון, סיורים מודרכים ובנוסף בית קפה של המוזיאון יש מבצעים אטרקטיבים מאוד למנות לילדים מתחת גיל 12.
  • תוכלו למצוא כאן מפה לתכנון הביקור במקום , מומלץ על מנת לתכנן את השהות שלכם במקום בצורה מיטבית, למרות שגם במקום תוכלו לבחור את סוג הסיור שהכי מתאים לכם.
  • הביקור במוזיאון בדרך כלל לוקח בממוצע בין שעה וחצי לשעתיים לתייר המומצע.
    מי שממש מתעניין באומנות – אפשר לבלות במוזיאון גם יום שלם ולא להרגיש משועמם.

 

רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

הצטרפו כדי לקבל את החדשות הכי חמות על לונדון

הצטרפו לקהילת לונדוני כדי לקבל את הטיפים החמים ביותר שרק המקומים בלונדון יודעים

לונדוני חברך הטוב בלונדון