הכל על קתדרלת סנט פול | St Paul's Cathedral

תוכן עניינים

קתדרלת סנט פול בלונדון (St Paul's Cathedral) היא המבנה הדתי הגדול באנגליה ואחת מהקתרדלות החשובות לנצרות. הקתדרלה, ידועה כאחת מהאטרקציות המומלצות למבקרים בלונדון. כמו כן, הקתדרלה הינה מקום משכנו של הבישוף.
המקום הוא אטרקציה תיירותית מומלצת בעיקר בגלל הבנייה הגאונית שלה.

חלק מהמבנה המפואר של קתרדלת סנט פול הוא הכיפה שלה, כיפת קתדרלת סנט פול היא הכיפה השנייה בגודלה בעולם, המעותרת בשלל עיתורים עצומים ומבנה כמו שלונדון ואירופה יודעת.

המבנה הקיים של הקתדרלה נבנה במאה ה17, לאחר שנהרס באירוע הנקרא "השריפה הגדולה". כמו כל כנסייה נוצרית, הכניסה אל המבנה היא ממערב ואילו האפסיס, האזור המקודש ביותר, נמצא בחלק המזרחי.
הקתדרלה מהווה סמל נוצרי לונדוני חזק.

ההיסטוריה של קתדרלת סנט פול

בתקופה הרומית עמד במקום קתרדלת סנט פול היום מקדש לאלה דיאנה.
כאשר הכנסייה שמוקדשת לפול הקדוש עמדה איתנה לראשונה בשנת 604 לספירה ושימשה כמשכנו של הבישוף.

"בשרפה הגדולה" בשנת 1940, כמעט כל בניין שסביב קתדרלת סנט פול, ברובע הסיטי של לונדון, חרב או ניזוק.
הקתדרלה עצמה לא חרבה בזכות מאמצים עילאיים ובסך הכל נפלו על הקתדרלה או בסביבתה 29 פצצות תבערה, שאחת מהן כמעט והציתה את גג המבנה.

את מבנה הקתרדלה הנוכחי בנה האדריכל כריסטופר רן, לאחר שהמבנה נשרף או נחרב 4 פעמים במהלך ההיסטוריה. תחילה היו אלה שהתנגדו לתוכניות הענק שתוכננו לבנייה המחודשת של הקתרדלה, אך לבסוף רן הצליח להוציא תוכניותיו לפועל ובנה את הכנסייה היפה באירופה(לדעתנו ולדעת עוד רבים).

קתדרלת סנט פול שעות פתיחה

  • ראשון המקום סגור למבקרים(מובן למה חח)
  • שני-שבת 8:30-16:00.
  • הגלריות פתוחות משעה 9:30.
  • המיסה נערכת בשעה 10:30.
  • עלולים להיות שינויים מפעם לפעם, מומלץ לבדוק באתר הראשי של הקתדרלה לפני שאתם באים

מה רואים בקתרדלת סנט פול

קתרדלת סנט פול – מבחוץ

  • המבנה הנוכחי של קתרדלת סנט פול קיים כבר מאות שנים ובעבר הפעמונים שתראו ברגע שתכנסו אשכרה שימשו כשעונים לאנשים בעבר כדי שיספיקו לקום לתפילה בכנסייה.
  • בכיפה הראשית של הקתרדלה יהיה לכם מאוד קל לשים לב כבר מהרגע הראשון שלכם באתר. וכמובן בראש הקתרדלה נמצא צלב המתנשא לגובה של שלושה מטרים! ובראשו דמותו של ישו.
  • בכניסה המערבית למקום נמצאת קפלה. בקפלה זו נמצאים משרתי האומה הבריטית לדורותיה, ובשביל שהשם שלך יופיע בקפלה היית צריך להפגין אומץ ולתת שירות לאימפריה הבריטית.

קתרדלת סנט פול – מבפנים

  • מרכז הצלב: כמו כנסיות רבות אחרות כנסיית – קתרדלת סנט פול בנויה בצורת צלב, כאשר במרכזו נמצא למעשה חלקה המרכזי של הקתדרלה. במקום זה זוכים לראות את התקרה המקומרת והמצוירת במלוא הדרה. הקירות בחלק זה נחשבים ליצירת אמנות ברמה בינלאומית. את הקירות צייר ג’יימס ת’ורנהיל, שהיה הצייר הקבוע של כריסטופר רן.
  • אגף המקהלה והמזבח: בקודקודו של הצלב תוכלו לראות את אזור המקהלה (כולל מחיצה עשוית פרזול ברזל אמנותי) והמזבח ששוחזר על פי התכנונים המקוריים של רן. זהו אחד האזורים המרשימים והיפים בכנסייה (ואחד המיוחדים של לונדון בכלל). תוכלו לראות את את כיפות התקרה המתארות את חיות העולם ואת ישו המולך עליהם. הביטו גם על צינורות הזהב של העוגב המדהים. סביבכם תוכלו לראות פרזולי מתכת מדהימים שמשמשים כמחיצות, את אגן הטבילה המיוחד ואת פסלו של הנרי מור “אם וילד”. פסלי הקדושים הנוצרים:

המלצות לונדוני קתרדלת סנט פול

  1. אם תיקחו החלטה לבקר בקתרדלת סנט פול אנו בלונדוני ממליצים על סיור במקום(בחינם) במידה ותרצו להעמיק יותר ממה שתקבלו בכרטיס הרגיל.
    במחיר כרטיס רגיל כלול מדריך קולי וכאשר תיכנסו למקום תוכלו לקבל הסבר כללי על ההיסטוריה והמשמעות הרוחנית של המבנה הזה.
  2. מצד אחד כדאי לבוא בתפילות לכנסיית קתרדלת סנט פול מהסיבה שתיירים בדר"כ אוהבים לראות את הטקס, אבל צריך לקחת בחשבון שאסור להכנס לתוך התפילות עם טלפונים או מצלמות.
  3. צלצול הפעמונים קור כל יום בשעה 13:00 בדיוק, אחד מהסמלים של המבנה הוא הפעמונים, לא לפספס.
  4. נא לקחת בחשבון שבתקופת התיירות יש עומס על הקתרדלה בשעות אחר-הצהריים. לכן אנו ממליצים להגיע בבוקר וללכת קצת אחרי צלצול הפעמונים באחד.
  5. למבקרים בקתרדלת סנט פול אנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש ראשית כל כדי לקצר את התור הארוך בכניסה ושנית הזמנה מראש חוסכת בשני פאונדים את המחיר.
רוצה לחזור למשהו ספציפי בעמוד?

הצטרפו כדי לקבל את החדשות הכי חמות על לונדון

הצטרפו לקהילת לונדוני כדי לקבל את הטיפים החמים ביותר שרק המקומים בלונדון יודעים

לונדוני חברך הטוב בלונדון